27 Mai 2008 – Un scandal de un comic irezistibil : „sase blocuri de 40 de etaje in Herastrau, in locul Muzeului Satului „(??!)-

Pe la jumatatea lunii Mai 2008 , pe cand se stia cu precizie ca in mijlocul Bucurestilor urma sa se ” avizeze ” un asa-zis ” proiect Esplanada ” – rezultat din complicitati multiple si baroce care ar produce o hemoragie de proprietate din bunul comunal de multe sute de milioane de dolari – cateva marunte slugi semidocte ,ce lucreaza la porunceala ca orice baiat de la cai , au raspandit un zvon bizar (insa cu o presupusa greutate prin efectul de emotie colectiva ) care sustinea ca „o mafie imobiliara ” periculoasa aflata la comanda unui candidat rebel la Primaria Bucurestilor ar unelti ” sa puna gheara pe Muzeul Satului ” in ideea de a construi in locul acestuia ” un cartier de lux ” (??!) constand din ” sase blocuri de 40 de etaje , o sală de sport, un cinematograf în aer liber cu circuit închis, o sală de recepţii, o faleză de promenadă şi un mic port turistic pe malul lacului „. Si pentru a crea sentimentul de verosimil ( ba chiar si impresia de investigatie documentata cu meticulozitate ) , erau invocate cateva detalii care au un aspect atat de funambulesc incat nici nu ar trebui comentate daca nu ar arata un modus operandi destul de frecvent in asemenea ” comedii pe apa ” . „Investitorul ” ( de fapt o mafie internationala ) ar fi fost inregistrat in ” Antilele Olandeze ” ( paradis fiscal, asadar loc traditional de spalat banii si de invartit afaceri necurate ) , ar avea conturile bancare in „Estonia „(desi insasi notiunea de paradis fiscal asociaza inregistrarea cu banca si deci cu circulatia banilor – dar , de fapt, de ce nu in Pakistan ?sau in Columbia , sediul propagandistic al traficului de droguri ? ) si , ” dupa cum se stie ” (formula sacra a oricarui denunt lipsit de orice proba la dosar ) , ar fi fost implicat in afaceri suspecte in Nigeria ( o geografie care evoca insasi notiunea de „escrocherie ” prin notoriile scrisori nigeriene care fac ravagii in posta electronica ) .

Dar fiindca suntem in tara unde si ticalosiile sunt facute de imbecili infumurati , citind acest denunt isteroid este cu neputinta sa nu te umfle rasul caci , la drept vorbind, multimea de prostii rostite cu o atitudine grava si voce cavernoasa e impresionanta. Schema de frauda , ( sau , mai bine zis , montajul juridic ) ar fi fost redactata nu de un cabinet de avocatura -o categorie care , indiferent daca place sau nu , este prezenta in mai toate afacerile mari de aici , oricat de curate sau suspecte – ci , soc maxim !, de „un cunoscut samsar de terenuri , cel care a furnizat solutia deposedarii muzeului de teren ” . La atata „competenta „, bineinteles ca solutia atinge un ridicol patent , aflat la marginea umorului caragialian daca , totusi, I.L . Caragiale ar fi avut si momente cand geniul epic somnola . Caci , pentru a pune gheara pe terenul Muzeului Satului (cum se exprima atat de literar jurnalistul cu scoala de sapte clase ) , ” samsarul ” uns cu toate alifiile ar fi recomandat sa se infiinteze o fundatie care , capatand prin lege dreptul de a se socoti succesoarea detinatoarei initiale a acestor parcele , ar avea motive sa solicite retrocedari multiple de proprietati intre care si aceasta (dar , cu vremea , probabil ca si altele din uriasa lista de proprietati ale ” Fundatiei ” in chestie ,precum e usor de dedus ). Bineinteles ca acest mecanism s-a intrebuintat in unele situatii (desi tehnica furtului legalizat este ceva mai baroca in realitatea administratiei de Bucuresti ) insa aici numai sa fii nebun sa il incerci fiindca ” fundatia ” invocata se chema , la origina , „Fundatiile Culturale Regale ” si nimic altceva !! Acestea se constituisera in felul unei federatii de „ONG”-uri (cum am zice astazi ) si , la drept vorbind, pentru a le reinvia ar fi fost nevoie de re-crearea tuturor componentelor ca si , bineinteles , de acordul daca nu chiar de complicitatea unora din titularii traitori acum . Caci iata ce citim in cele dintai dispozitii privitoare la „constituirea ” legala a proprietarului acestor terenuri privite astazi cu lacomie de nenumarati „investitori ” intre care , fara nici o indoiala , si cei ce gazduiesc denunturi ridicule precum cel evocat aici : ” Legea pentru Fundatiile Culturale Regale, data in Bucuresti la 14 aprilie 1933, stipula (2, nr.88/14 aprilie 1933):Art. 1. Fundatia Universitara regele Carol I, Fundatia Principele Carol din Bucuresti, Fundatia Ferdinand din Iasi si Institutul de cercetari experimentale Regele Carol al IIlea din Cluj formeaza o uniune cu numele Fundatiile Culturale Regale ale Romaniei.
Art. 2. Pe langa Fundatiile Culturale amintite in art. 1 se infiinteaza in Bucuresti, potrivit unui statut special, si intra deopotriva in uniune, Fundatia de literatura si arte Regele Carol al IIlea, cu scopul sa ajute prin toate mijloacele dezvoltarea inaltei culturi in Romania…
Art. 11. Fundatiile Culturale Regale si Asezamintele infiintate de ele pentru implinirea menirei lor statutare sunt persoane juridice. „

In fata acestor documente ce lichideaza dezvaluirile ubuesti ce le-au dat ocazia evocarii , nici nu mai are cine stie ce importanta ca denuntatorii nu au reprezentari elementare despre istoria regiunii care , inainte de a intra in patrimoniul ” Fundatiilor Regale „, fusese o intindere de pasuni , liziere de padure si , in partile dinspre Bd. Maresal Prezan, de numai cateva ulite dintr-un catun ( Bd. Calarasul , Fundatura M. Bunea etc. – pentru curiosi, a se vedea „Planul Bucurestilor editat de Socec & Co , 1914 ) . Ceva mai tarziu , vis-a-vis de ” Strandul Kiseleff ” (astazi strandul Tineretului , acesta -obiect de hotie recenta ) gasim , una dupa alta , „Statiunea Agronomica ” si „Scoala de Horticultura ” , daca e sa ne incredem in planurile Bucurestilor din 1939 , in marginea de apus a noului pe atunci „Parc National Carol I „, mai apoi denumit ” Parcul Herastrau .
Aceasta pentru a nu spune ca insasi ideea de a construi cladiri de 40 de etaje pe un sol nesigur -care , la randul lui , s-a format prin asanarea baltilor din anii 30 si din intarirea terenului fragil prin lucrari minutioase si grele facute in vremea lui N.Gr. Caranfil – denota o forma stranie de fabulatie deliranta .

Dar peste numai cateva zile , si fara sa fie o replica la ceea ce considera ca va fi ” dezvaluirea secolului „( desi s-a observat ca nu era decat o stupiditate de amatori ) , un alt denunt de moda noua , cu , insa , alt obiectiv  , a putut arata -prin alaturare de tema – care este realitatea in speta expusa de maruntii tobosari platiti destul de sgarcit .
Pe scurt , aceasta privea o complicata manevra -organizata dupa tipic si bineinteles ca de profesionisti ai jafului si nu de un eretic de partid , precum era in calomnia ,foarte grosolana , initiala – privitoare la o margine de lac pe care stiutorii in „ale Bucurestilor” se si mirau pana mai ieri cum de a scapat inca neatinsa de furia retrocedarilor cu destinatie precisa dar oculta . ” Investitia in doi peri ” privea ridicarea unui ansamblu rezidential, a unui hotel, a doua restaurante si a unei baze de agrement sportiv pe terenul de pe Aleea Matelotilor „ , adica (mai putin „locul ” ) cam tot ceea ce denuntau anterior agentii electorali disperati de pierderea timpilor optimi pentru candidatii imbratisati contra plata .
Vasazica , la fel ca in anecdota notorie pe vremuri prin care nu se stia daca ” a furat sau i s-a furat ” , de construit se vor construi blocuri , dar cinci si nu sase , iar acestea se vor imprejmui cu restaurante , hotel , teren de sport si , mai mult ca sigur, „debarcader ” -asa cum stiau denuntatorii . Insa , lovitura de teatru : fara nici o legatura cu „doctorul demonizat ” si nicidecum in locul Muzeului Satului si in marginea Lacului Herastrau ci pe langa Gara Baneasa , in spatele Palatului Scanteia si in lungul unui lac , dar cu alta asezare si , de buna seama , cu alt nume . Inutil sa spun , insa, ca ticalosiile initiale circula , creeaza ecouri si reactii (desi sunt o simpla vehiculare de dejectii ) si pana si un ministru ce se ocupa de cultura in felul care este prea bine-cunoscut a socotit util sa se arate razboinic agitand o sabie in vant intr-o maniera inca o data ridicula , luptand cu fantasme inventate de mistificatori .

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: