3 Iulie 2008 – EURO-BIROCRATIA – Hartile zgomotului : „Glasul rotilor de tren”

O mai recenta obsesie a fabricantilor de dosare inutile parea sa fie , cam de pe la mijlocul lui 2007 , asa-numita „poluare fonica ” despre care documentele facute publice periodic vorbesc ca despre un pericol rezolvabil macar prin aceea ca incepe sa fie cunoscut . Insa si in aceasta materie , ca in nenumarate alte cazuri  , tot ce se face este lipsit de  efect si nu insemneaza decat constatari formale al caror scop nu-i decat justificarea unor fonduri tocate pana la dimensiuni imperceptibile cand practic nu se mai recunosc si dispar. Privita de la departare , „munca” pare insa uriasa constand in „harti ” , analize si investigatii care , daca ar crea si solutii realiste , s-ar zice ca au avut un rost . Dar acestea lipsesc cu desavarsire intai de toate fiindca exista realitati unde in practica nu se poate face nimic . Cele dintai dosare dateaza dar, mai la o vreme , si carmuitorii CFR -ului , stimulati de obligatia de aliniere la ” directive europene privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental ” (cum se spune in noul jargon insipid de cabinete) s-a incurajat sa alcatuiasca „primele hărţi strategice de zgomot pentru căile ferate cu mai mult de 60 000 de treceri de trenuri /pe an „. Acestea ar cuprinde diferiti „indicatori ” , unul mai putin elocvent decat altul , desi in sine probabil ca folositori cuiva in activitatea de birou ; dar nicidecum locuitorilor din traditionalele ” cartiere ale Garii „. La noi , unde orasul exista numai fiindca este legat in reteaua ” drumului de fier ” , asezarea in preajma garii este inevitabila (desi ” statia de tren ” sta adesea in margine de localitati) iar obisnuinta stinge , de fapt, orice „disconfort ” mai mult ca sigur aparut numai la cate un locuitor recent . Situatia insa nu este doar romaneasca . Oricine calatoreste cu trenul stie ca , in afara de cateva „halte” izolate , popularea imprejurimilor garii este un fapt si nu se poate modifica nici la noi si nici aiurea numai fiindca regiunea este periclitata de decibeli . Bineinteles insa ca pretul imobiliar poate fi mai scazut caci argumentul zgomotelor suparatoare apare inerent in orice targuiala facuta ca la carte ; insa cand nu ai unde, cumperi si in dodecafonia glasului rotilor de tren.

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: