16 Septembrie 2008 – Imobiliar , turism si „poveste „

Argumentele occitane in directie imobiliara cunosc si o componenta mitologica inteligenta capabila sa combata concurenta „provensalista”.Acolo unde Proventa vine cu „orasul papilor”, cu istoria pitoresca a pictorilor saraci si ulterior celebri dar si a bogatasilor excentrici de ieri si de azi , Occitania aduce trubadurii , conexiunea catalana si mai ales”spiritul cathar „. Aceasta de pe urma formula este in Languedoc cheia tuturor mecanismelor de promotie desi in ordine documentara probele sunt putine in ciuda sfortarilor de a le revela . Cam tot ce exista se poate rezuma in cateva pagini de prospect desi in aceasta materie se vehiculeaza o intreaga literatura de promotie avand un obiectiv turistic remarcabil de bine definit , constituita din albume luxuoase si eminent redactate , sinteze erudite, cercetari pe inteles ,povesti istorice pentru maturi si copii si chiar benzi desenate multicolore ; inutil sa adaug(caci este de la sine inteles) ca industria suvenirurilor -cu atat mai dezvoltata cu cat fantezia se poate misca mai in voie – are rolul ei covarsitor .

Pe scurt , „catharismul” -desi firav documentat (intre altele si printr-un proces straniu de incendierea surselor scrise provocat de Papalitate ) pasioneaza si intereseaza atat localnicii cat mai ales pe consumatorii de geografii inedite care de obicei sunt atrasi de neobisnuit ,bizar si insolit si carora orice nota dramatica le place cam in felul privirii unei piese de teatru cu continut senzationalist .Aceasta placere a exoticului sta la origina tuturor schemelor contemporane de castigat bani din vanzarea povestii istorice iar marfurile deriva din traditii pana ieri ignorate sau uitate apartinand unor popoare putin cunoscute pana deunazi , de la celti si incasi si pana la etrusci , tibetani si laponi.Numai dacii nostri sunt demonizati de conjuratia creola de pe Dambovita desi bulgarii „fac bani „din tracologie (considerata la noi de idiotii de Stat – „protocronism”, „national-comunism” si tema reprobabila );dar noi suntem mesteri in a pierde din neincredere , reaua indrumare istorica si sentimentul ca nu insemnam nimic .

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: