~Schimba ” modificarile climatice”incipiente mentalitatea cumparatorilor in imobiliar?

Intrebari de la jurnalista Alina Toma (ziarul “Bursa”)
Exista o schimbare de atitudine a cumparatorilor de case de vacanta in contextul “modificarilor climatice “ despre care se vorbeste ¿ Ce fel de informatii solicita acestia inainte de achizitionarea unei proprietati ¿

Desi sentimentul “ climatului in reorganizare” inca nu s-a formulat distinct la noi unde ideile preponderente au o anumita suprarealitate absolut nociva, totusi unele indemnari in aceasta directie exista si in destule cazuri apare o prudenta explicabila. Intalnim, de fapt, calcule mai staruitoare si “cantarire” mai atenta, manifestata in moduri destul de diverse. La drept vorbind, fata de acum un deceniu- si chiar in raport cu doi-trei ani anteriori- stirile de insemnatate “grea” nu mai sunt cele ce privesc “constructia “ sau “ regimul juridic “ ( care stau, in orice caz, “la vedere” si daca nu au acuratete impiedica tranzactia sa se produca); acum , “observarea imprejurimilor” devine de interes masiv si se traduce prin explorari de mediu, chestionare in vecini privind “ istoria dezastrelor locale” ca si o anumita atentie la elemente vazute altadata ca “ decorative” si “ de fundal” (coaste de deal sau de munte din apropiere, nivel de pante, drumuri abrupte din apropiere ce pot sa devine torente de apa in conditiile de “rupere de nori” etc.).

Omul nu mai vine astazi sa viziteze ” obiectivul ” avand un aer visator si chiar daca nu se comporta cu ingrijorare ( caci intotdeauna va afla “alternativa”), priveste lucid si suficient de rational. De altfel, nici preturile un mai sunt atat de scazute ca altadata si o catastrofa posibila candva, in viitor, ar atrage astazi pierderi de bani incomparabile cu cele ce s-ar fi produs acum un deceniu cand, “la tara” sau “la munte”, cam tot ce se gasea se gasea la pret convenabil daca nu ieftin.

Atitudinea se explica si prin conformatia categoriei de cumparatori “ de casa de vacanta” (si nu de “vile pretentioase”, cu lux de “Vipuri”) caci acestia sunt “burghezia noua” ce cunoaste valoarea banului si insemnatatea lui si nu zvarle cu milioanele de dolari pe fereastra, precum iresponsabila “noua clasa” de jaf care isi inchipuie, gresind, bineinteles, ca va fura la nesfarsit, poate chiar pentru o mie de ani.

ARTUR SILVESTRI